پرخطرترین ساعات تصادف در تهران-راهبرد معاصر
جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران

پرخطرترین ساعات تصادف در تهران

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ساعات ۲۰ تا ۲۴ پرخطر ترین ساعات تصادفات در تهران است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 13
کد خبر: ۲۵۴۳۱۰

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بر اساس آمار کسب شده در ۴ ماه نخست سال جاری در تهران در حوادث رویداد داده ۴۰ در صد از عابرین پیاده در تصادفات نقش داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸ درصد کاهش را شاهد بودیم که آمار چشمگیری بوده است.

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به کاهش متوفیان عابرین پیاده در ۴ ماه نخست سال جاری گفت: عابرین نسبت به سال گذشته درک بهتری از خطر داشته‌اند و آگاه‌تر نسبت به پارسال در خیابان‌ها قدم می‌گذارند.

 

سرهنگ شریفی با بیان اینکه بر اساس آمار در این مدت ۴۴ در صد متوفیان تصادفات پایتخت را راکبان موتور و ۴۰ درصد را عابرین پیاده تشکیل داده‌اند اظهار داشت: علت اصلی این تصادفات در شهر تهران، عدم توجه به جلو بوده است.

 

وی افزود: اکثر این تصادفات در بزرگراه یادگار امام (ره) و آزادگان روی داده و بیشترین زمان وقوع بین ساعت ۲۰ الی ۲۴ بوده است.

 

سرهنگ شریفی همچنین به ماده ۲۱۵ آئین نامه راهنمایی و رانندگی که مربوط به تردد عابران پیاده در معابر شهری و بزرگراه‌ها می‌باشد اشاره داشت.

 

وی گفت: شهروندان در محل‌هایی که پیاده رو وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند؛ همچنین در محل‌هایی که پیاده رو وجود ندارد یا در صورت وجود به دلایلی غیرقابل تردد باشد، باید از منتهی الیه سمت چپ سواره رو و عکس جهت حرکت وسایل نقلیه عبور کنند.

 

وی افزود: افراد برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز عبور کنند؛ همچنین از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کنند و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.

 

سرهنگ شریفی با بیان اینکه افراد از حصار آزادراه‌ها نگذرند و در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها از لابه لای درختان و گل بوته‌های حاشیه و میانه راه عبور نکنند؛ گفت: در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت کنند و هنگامی که چراغ عابر قرمز بود، عبور نکنند؛ همچنین از موانع و خط کشی خطوط ویژه، سواره رو خیابان‌ها و میدان‌ها عبور نکنند.

 

وی با اعلام این مطلب که افراد در سواره رو خیابان برای سوار شدن به وسیله نقلیه و همچنین صحبت کردن با راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه، یا خرید و فروش توقف نکنند ادامه داد: در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، خارج از گذرگاه‌های تعیین شده عبور نکنند.

 

سرهنگ شریفی خاطر نشان کرد: سن بیشتر متوفیان نیز بین ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است؛ همچنین ۸ درصد از این گروه را ۱۸ تا ۲۶ سال، ۱۵ در صد را ۲۶ تا ۳۶ و ۴۶ تا ۵۶ سال، ۱۴ در صد را ۳۶ تا ۴۶ سال، و ۴۰ درصد را ۳۳ تا ۵۶ سال تشکیل داده‌اند./ مهر

ارسال نظر